كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه | ||
|
عشق را تعريف كنيد؟ عشق از ديدگاه مختلف ، تعاريف متفاوت دارد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۶ ] [ احد احدي ]
«پيا مها يي براي آنهايي كه باكودكان ونوجوانان سروكاردارند.» 1-بكوشيد دربرخورد بانوجوانان مستمع خوبي باشيد. 2-بكوشيددربرخورد بانوجوانان باصبروحوصله وخوش خلقي رفتاركنيد. 3-بكوشيددربرخورد بانوجوانان ازلحن تلخ،آمرانه استفاده نكنيد. 4-افكارنوجوان راهيچ گاه به مسخره نگيريدوباافكارش مخالفت نكنيد. 5-دربرخوردبانوجوانانفورانگراني خودراازوضع رفتاراوظاهرنكنيد. 6-هيچ گاه كلام نوجوان راقطع نكنيد. 7-ازنصيحت كردن به اوحتي المقدوربپرهيزيد. 8-ازكساني كه موردقبولش هستند مستقيماانتقاد نكنيد. 9-حرف ها وعقايدش رابه عنوان يك موضوع بامزه وخنده دار براي اطرافيان تعريف نكنيد. 10-سعي نكنيدازحرف هايش فورا نتيجه بگيريد. 11-درتصحيح اشتباهات ودرتفهيم حقايق به اوشتاب نكنيد. 12-هيچگاه ابدابه حريم شخصي نوجوان تجاوزنكنيد.(بازرسي لوازم شخصي و000). 13-همواره درجستجوي يافتن انگيزه وعلّت رفتارنادرست اوباشيد. 14-رفتارنادرست نوجوان رابيش ازآن چه هست بزرگ جلوه ندهيدوبه خاطر انجام آن مشكل ازپيش بيني وآينده نگري نسبت به سرنوشت نوجوان بپرهيزيد. 15-اجازه دهيدنوجوان شخصا به مقابله بابحرانهاي زندگي برخيزد،محبت شمابهترين پشتيبان اوخواهدبود. 16-نوجوان درباطن دلش مي خواهد ازعلاقه وتوجّه والدين نسبت به اوذرّه اي كاسته نشود. 17-نوجوان بيش ازدوران كودكي مهرطلب مي كند. 18-قبل ازثابت شدن موضوع اورامقصرقلمداد نكنيد. 19-دردشوارترين شرايط بكوشيد راهي براي اميدودلگرمي نوجوان بيابيد. 20-حداكثرسعي خودرابراي پاسخ دادن صحيح به مسائل آنها به كارببنديد. *باوركنيد نوجوان را 1-باوركنيد:نوجواني ،سن پرخاشگري است. 2-باوركنيد:نوجواني دوره ي زودرنجي وحساس بودن است. 3-باوركنيد:نوجواني دوره ي لجبازي ومخالفت است. 4-باوركنيد:نوجوان بسيارعيب جوواهل انتقاد است. 5-باوركنيد:نوجواني دوره ي سنّت شكني آداب ورسوم اجتماعي است. 6-باوركنيد:نوجواني سن بدبيني است. 7-باوركنيد:نوجواني دوره ي سخت پذيري است. 8-باوركنيد:نوجواني دورهي خيال پردازي ورويا سازي است. 9-باوركنيد:نوجواني بحراني ترين مرحله ي زندگي هرفرد است. 10-باوركنيد:نوجوانان رهبران آينده ي جامعه اند. 11-باوركنيد:به راحتي دردل نوجوان نمي توان نفوذ كرد. 12-باوركنيد:نوجوان به استقلالش بسياراهمّيّت مي دهد وحاضراست همه چيزحتّي پدرومادرومعلّم رافداي ان كند. 13-باوركنيد:نوجوان استقلال راتنها درخلاص شدن ازقيود خانواده مي پندارد. 14-باوركنيد:تماس آ(ارتباط نزديك)بانوجوان بسياردشواراست. 15-باوركنيد:حرف زدن وصحبت كردن،نه نصيحت وپندواندرز بانوجوان سبب ايجاد اطمينانم درگذرگاههاي دشوار ومخاطرات زندگي است. 16-باوركنيد:نوجوان براي حل مشكلاتش شديدا نيازمند حمايت عاطفي خانواده است. 17-باوركنيد:همدلي وهمزباني بانوجوان تشويش واضطراب اوراتقليل مي دهد. 18-باوركنيد:نوجوان شماراامين وياور خويش مي پندارد. 19-باوركنيد:نوجوان احساس مي كند دررفع مشكلاتش مي تواندبه شما تكيه كند. 20-باوركنيد:درخلال گفت وشنود بافرزندتان مي توانيد باافكار ومسائل اوآشنا شويد. 21-باوركنيد:رفتاردرست يانادرست شمابانوجوان نقش مهمّي درنزديكي يادوري آنهاباشما دارد. 22-باوركنيد:صحبت كردن سنجيده واصولي بانوجوان عامل رفع به موقع مشكلاتش مي شود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۶ ] [ احد احدي ]
موضوع مقاله : آموزش امور جنسي به كودكان و نوجوانان غريزه جنسي يكي از غرايز مهم انسان است و تلاش در جهت ارضاي درست و مناسب آن نه تنها مذموم نيست، بلكه بسيار نيكو و پسنديده مي باشد. غريزه جنسي كه از لحظه تولد در نهاد فرد وجود دارد هيچگاه نبايد خاموش شود، بلكه بايد از طريق آموزش صحيح تحت كنترل قرار گيرد. كنجكاوي و پرسشهاي كودكان در زمينه مسائل جنسي، امري كاملا عادي و طبيعي است. كودكان براي اين كه زندگي شاد و سالمي داشته باشند بايد در زمينه مسائل جنسي اطلاعاتي صحيح و متناسب با سن و درك خود كسب كنند و در اين زمينه هيچكس بهتر از والدين نمي تواند اطلاعاتي درست در زمينه فوق را در اختيار كودك و نوجوان قرار دهد. كوتاهي والدين در پاسخگويي به سئوالات جنسي فرزندان باعث مي شود تا آنها از طريق منابع مختلفي همچون: دوستان، كتب، مجلات، اينترنت و ... به اطلاعاتي نادرست و گمراه كننده دست پيدا كنند كه اين اطلاعات مي توانند منجر به ناراحتي ها و اختلالات گوناگوني در كودك و نوجوان گردند. اما اگر والدين به موقع و در زمان مناسب، اطلاعات درست در زمينه مسائل جنسي به كودك ارائه دهند، از بروز بسياري از جرائم، انحرافات جنسي، خاطرات تلخ، تجربه نادرست و ... تا حد زيادي پيشگيري مي كنند و ميل كودك و نوجوان را به تجربه نادرست امور جنسي كاهش مي دهند. متاسفانه بسياري از والدين به دلايل متعددي از جمله: نداشتن آگاهي، احساس شرم و ناراحتي، نگرش منفي به امور جنسي، قبيح دانستن بيان مسائل مربوط به امور جنسي، هراس از پيامدهاي منفي اين اطلاعات، انداختن بار اين مسئوليت بر دوش مدرسه، داشتن باورهاي غلط همچون: كودك خودش روزي بزرگ مي شود و به اين مسائل پي مي برد ( يواش يواش چشم و گوشش باز مي شود ) و يا اين كه اگر پدر و مادر درباره مسائل جنسي با كودك خود حرف بزنند، حرمت بين آنها شكسته مي شود و ... نه مي خواهند و نه مي توانند در مورد مسائل جنسي با كودك و نوجوان خود به گفتگو بپردازند. هميشه در زندگي، اولين ها ( اتفاقات، خاطرات، تجارب، تماسها و ... ) چه خوب و چه بد، تاثيري عميق و ماندگار در ذهن افراد برجاي مي گذارند. مثلا: اگر كودك يا نوجوان در بيرون از منزل به وسيله منابع مختلفي كه ذكر گرديد به طور نامناسبي با مسائل جنسي آشنا شود، كار و تلاش والدين در زمينه آموزش جنسي دو برابر خواهد شد. زيرا در وهله اول بايد افكار نامناسب و آموخته هاي نادرست فرد در زمينه امور جنسي تغيير يابد و سپس آموزش مناسب و صحيح آغاز شود. هر كدام از شما والدين اندكي بيانديشيد و به خاطر آوريد كه اولين بار چگونه، چه موقع، و به وسيله چه كسي اطلاعاتي در زمينه امور جنسي در دسترس شما قرار گرفت. آيا به خود نمي گوئيد « اي كاش والدينم اولين كساني بودند كه مرا از اين امور آگاه مي ساخنتد؟ ». اگر واقعا فرزندتان را دوست داريد و علاقه منديد تا شاد و سالم كند، بايد اولين فردي باشيد كه به دور از هرگونه احساس شرم و هراس، درباره امور جنسي با او صحبت مي كنيد و به كنجكاويهاي او در حد امكان پاسخ مي دهيد. والدين بايد بدانند كه براي آغاز آموزش جنسي، سن مشخص و ثابتي وجود ندارد و صبر كردن تا زماني كه كودك به مدرسه رود و در آنجا اطلاعاتي در زمينه امور جنسي كسب كند به هيچوجه جايز نيست. كودكان از طريق پرسش ها و كنجكاويهاي خود، موعد مقرر را اعلام مي دارند و والدين بايد آموزش را شروع كنند. بهترين زمان براي پاسخگويي به پرسشهاي كودكان درباره امور جنسي، اولين باري است كه كودك پرسشي را مطرح مي كند. كودكان تا سن شروع مدرسه، در زمينه هاي گوناگون از جمله امور جنسي، اطلاعاتي از محيط، اطرافيان و دوستان خود به دست مي آورند. بهتر است كه اين اظلاعات و آگاهيهاي اوليه درباره امور جنسي از طريق والدين در اختيار كودك قرار داده شود. اگر كودك يا نوجوان پرسشي درباره امور جنسي مطرح مي كند، بايد تا جايي كه امكان دارد به پرسش او در حد خواسته شده پاسخ گفته شود. پاسخ بايد بدون احساس شرم، ناراحتي، گناه، ساده در حد سن و درك كودك يا نوجوان و در عين حال خلاصه و صادقانه ارائه گردد. زيرا آنها دوست دارند واقعيت را بشنوند. پاسخها همچنين بايد در حد پرسشهاي كودك و نوجوان باشد و فراتر از پرسشها پاسخي داده نشود. زيرا موجب خستگي و سردرگمي كودك و نوجوان خواهد گرديد. والدين از همان ابتدا بايد سعي كنند هنگام بحث درباره اعضاي مختلف بدن از لغات صحيح و علمي آنها استفاده كنند و از كاربرد لغات بي معني و كنايات جدا اجتناب ورزند. كودكان دوره پيش دبستاني: كنجكاوي در زمينه مسائل جنسي در سنين پيش دبستاني ( 3 - 5 سالگي ) امري كاملا عادي و طبيعي است. پرسشهاي كودك ناشي از كنجكاوي اوست و منظورش كسب آگاهي به امور صرف جنسي نيست. از اين رو، والدين بايد به همان صورتي كه به پرسشهاي غير جنسي كودك بادقت و صحيح پاسخ مي دهند، به پرسشهاي جنسي او نيز دقيق و صحيح جواب دهند تا كنجكاوي كودك به طريق درستي ارضاء گردد. كودكان در دوره پيش دبستاني نسبت به خصوصيات جسماني خود و پي بردن به تفاوتهاي جنسي بين دختر و پسر كنجكاوند و به هنگام استحمام، توالت و يا تعويض لباس به بدن خود و اطرافيان نگاه مي كنند. والدين نبايد در برابر كودك لخت ظاهر شوند و يا در مقابل او نزديكي جنسي كنند. چنانچه به هنگام تعويض لباس زير، كودك برجسب تصادف وارد اطاق شود، والدين نبايد بر سر كودك فرياد بكشند، بلكه بهتر است فورا لباس خود را بپوشند. سئوالات كودكان درباره اينكه بچه از كجا و چگونه به وجود مي آيد؟ اگر كودكي در سنين سه تا پنج سالگي بپرسد « بچه از كجا مي آيد؟ »، بهتر است به او گفته شود « از شكم مادر ». اگر والدين انتظار كودكي را دارند بايد فرزند خود را به موقع از اين موضوع آگاه سازند و حتي به او اجازه دهند تا حركت نوزاد را در شكم مادر لمس كند. كودك ممكن است از مادر بپرسد « بچه چگونه از شكم مادر بيرون مي آيد؟، مادر در جواب خواهد گفت « زماني كه بچه در داخل رحم به اندازه كافي بزرگ مي شود و قادر است در خارج از شكم مادر زندگي كند آنوقت مادر به بيمارستان مي رود تا به كمك پزشك بچه از شكم مادر بيرون آورده شود ». چنانچه كودك سئوال كند « رحم مادر چه اندازه است؟ »، مادر مي تواند بگويد « بادكنك را كه ديده اي، اگر در آن بدميم بزرگ مي شود و اگر بادش را خالي كنيم كوچك مي شود. رحم مادر نيز همچون بادكنك زماني كه بچه در درون آن قرار دارد بزرگ مي شود و پس از خروج بچه مجددا كوچك مي گردد». اگر كودك در ادامه سئوالاتش بپرسد « مادر بگذار راه خروج بچه را ببينم »، مادر در جوابش بهتر است بگويد « نه، اين عضو جزئي از بدن من است و به كسي نشان داده نمي شود ».سئوال ديگري كه معمولا كودك پيش دبستاني از والدين مي پرسد اين است كه « بچه چگونه به وجود مي آيد؟ »، والدين در پاسخگويي به اين سئوال بايد قدرت درك كودك را در نظر گيرند و جوابي ارائه دهند كه به خوبي براي كودك قابل فهم باشد. در غير اينصورت، جواب به جاي آنكه آموزنده باشد گمراه كننده خواهد بود. مثلا بچه هاي خردسال بهتر است از طريق بازي و داستانها متوجه شوند كه موجود پرنده چگونه به وجود مي آيد. براي كودكان در سنين بالاتر مي توان ازدواج پرمحبت و زندگي مشترك پدر و مادر و سپس تشكيل جنين را به طوري كه قابل درك باشد توضيح داد. اگر جوابهايي ارائه شده با واقعيت و ميزان درك و فهم كودك هماهنگ باشد، حس كنجكاوي او را ارضاء خواهد كرد. كودكان دوره دبستان: كودكان در سنين دبستان نيز به كنجكاويهاي خود درباره امور جنسي ادامه مي دهند. كودكان در اين دوره نيز همچون دوره پيش دبستاني با دوستان خود درباره امور جنسي صحبت مي كنند. از اينرو، والدين و معلمان بايد مهارتها و آگاهي هاي كودك را به حدي افزايش دهند كه بتواند درباره رد يا قبول مطالب شنيده شده بدرستي قضاوت كرده و تصميم مناسب بگيرد. در اين دوره كنجكاويها به زندگي زناشويي، اعضاي جنسي و ارتباط با جنس مخالف معطوف مي شود. والدين و معلمان با بحث هاي دوستانه و نظارت و كنترل دقيق در رفتارها و رفت و آمدهاي كودك، بايد شيوه هاي صحيح برخورد با امور جنسي را به كودك آموزش دهند. كودكان همچنين در پايان دوره دبستان، بايد توسط افراد آگاه و مطلع با تغييرات جسماني و رواني دوره بلوغ آشنا شوند تا به هنگام وقوع آن دچار دلهره و نگراني نگردند. بلوغ: بلوغ بحراني ترين دوره زندگي هر فردي است. سن بلوغ در دختران و پسران متفاوت است. دختران معمولا در حدود ده تا يازده سالگي و پسران در حدود سيزده تا چهارده سالگي به سن بلوغ مي رسند. دختران بايد در ابتدا با عادت ماهانه آشنا شوند و بدانند كه به هنگام بلوغ چه تغييراتي از نظر جسماني و رواني در آنها پديد مي آيد. مادران بايد با دختر خود درباره عادت ماهانه صحبت كنند. مادران ميتوانند تجربه اولين عادت ماهانه خويش و مسائل روحي، رواني و جسماني حاصل از آنرا براي دختر خود تعريف كرده و به وي يادآور شوند كه عادت ماهانه يك پديدهٔ كاملا طبيعي در تمام دختران و بانوان بوده و مانند ساير مسائل مربوط به ارگانيسم بدن آنان است و نبايد موجب نگراني و ناراحتي در آنان گردد. توصيه مي شود در مورد عادت ماهانه، مادر با دخترش صحبت كند و پدر با پسرش درباره خصوصيات دوره بلوغ نظير روياهايي كه با انزال همراه است به گفتگو بنشيند. علائم بلوغ در دختران و پسران: بلوغ در دختران و پسران با علائم بخصوصي همراه مي باشد. بلوغ در دختران با پيدايش اولين عادت ماهانه، بزرگ شدن و برجستگي پستانها، بزرگ شدن لگن، رويش مو در زير بغل و اطراف دستگاه جنسي و پيدايش رفتارهاي زنانه همراه است و در پسران با اولين انزالهاي حاوي اسپرماتوزوئيد، رويش مو در صورت و زير بغل و اطراف آلت تناسلي، دورگه شدن صدا و پيدايش رفتارهاي جديد همراه است. اگر والدين در دوره هاي قبل از بلوغ، كودك را در امور جنسي به طريق درستي راهنمايي كرده باشند، مواجهه صحيح با امور جنسي در دوره بلوغ براي نوجوان كار ساده اي خواهد بود. در اين دوره، ارائه اطلاعات درباره امور جنسي تاكيد بر نيروي عقل و همراه با درك و تفاهم و محبت، از دلهره و نگراني نوجوان به مقدار قابل توجهي مي كاهد. به نوجوان بايد اطمينان داده شود كه بروز غريزه جنسي در اين دوره امري كاملا عادي و طبيعي است. در دوره بلوغ، نوجوان براي كسب موقعيت اجتماعي، جلب محبت و نيل به استقلال تلاش مي كند. و همچنين مي كوشد تا مهارتها و روابطش را گسترش دهد و بدان وسيله مورد پذيرش گروه هاي مختلف قرار گيرد. نوجوان براي پذيرفته شدن در گروه و جامعه، شخصيت خود را با ديگران هماهنگ مي سازد و سعي مي كند به طرز تفكر همسالانش احترام گذاشته و مقررات گروه را رعايت كند. گاهي اوقات نيز با عقايد و گفتار ديگران مخالفت مي ورزد. نوجوان به دوستي با جنس مخالف نيز علاقه دارد و تمايل دارد مورد پذيرش و اعتماد جنس مخالف قرار گيرد. لذا ساعاتي از روز را صرف رسيدگي به ظاهر نظير توجه بيش از حد به لباس پوشيدن و نحوه گفتار خود مي كند. نوجوان در برابر هرگونه زورگويي و تحكم سر به شورش مي گذارد. بنابراين والدين در برخورد با نوجوان نبايد به زور و قدرت متوسل شوند بلكه بايد از طريق بحث منطقي و راهنمايي صحيح، رابطه بين خود و نوجوان را بهبود بخشند. والدين بايد بخاطر داشته باشند كه پيشنهاد غيرمستقيم همواره زودتر و بهتر از دستور مستقيم، همكاري و تشريك مساعي نوجوانان را جلب مي كند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۵ ] [ احد احدي ]
الف: اشتياق براي رسيدن به نهايت آرزوها ب: بخشش براي تجلي روح و صيقل جسم پ: پوياپي براي پيوستن به خروش حيات ت: تدبير براي ديدن افق فرداها ث: ثبات براي ايستادن در برابر باز دارنده ها ج: جسارت براي ادامه زيستن چ: چاره انديشي براي گريز از گرداب اشتباه ح: حق شناسي براي تزكيه نفس خ: خودداري براي تمرين استقامت د: دور انديشي براي تحول تاريخ ذ: ذكر گويي براي اخلاص عمل ر: رضايت مندي براي احساس شعف ز: زيركي براي مغتنم شمردن دم ها ژ: ژرف بيني براي شكافتن عمق دردها س: سخاوت براي گشايش كارها ش: شايستگي براي لبريز شدن در اوج ص: صداقت براي بقاي دوستي ض: ضمانت براي پايبندي به عهد ط: طاقت براي تحمل شكست ظ: ظرافت براي ديدن حقيقت پوشيده در صدف ع: عطوفت براي غنچه نشكفته باورها غ: غيرت براي بقاي انسانيت ف: فداكاري براي قلب هاي دردمند ق: قدر شناسي براي گفتن ناگفته هاي دل ك: كرامت براي نگاهي از سر عشق گ: گذشت براي پالايش احساس ل: لياقت براي تحقق اميدها م: محبت براي نگاه معصوم يك كودك ن: نكته بيني براي ديدن ناديده ها و: واقع گرايي براي دستيابي به كنه هستي ه: هدفمندي براي تبلور خواسته ها ي: يكرنگي براي گريز از تجربه دردهاي مشترك ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۴ ] [ احد احدي ]
روزي مردي داخل چاله اي افتاد و بسيار دردش آمد ...يك دانشمند عمق چاله و رطوبت خاك آن را اندازه گرفت!يك روزنامه نگار در مورد دردهايش با او مصاحبه كرد!يك پرستار كنار چاله ايستاد و با او گريه كرد!يك روانشناس او را تحريك كرد تا دلايلي را كه پدر و مادرش او را آماده افتادن به داخل چاله كرده بودند پيدا كند!يك پزشك براي او دو قرص آسپرين پايين انداخت!يك تقويت كننده فكر او را نصيحت كرد كه : خواستن توانستن است!يك فرد خوشبين به او گفت : ممكن بود يكي از پاهات رو بشكني!!! سپس فرد بيسوادي گذشت و دست او را گرفت و او را از چاله بيرون آورد...! آنكه مي تواند انجام مي دهد و آنكه نمي تواند انتقاد مي كند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۴ ] [ احد احدي ]
آيا بچه ها را لوس مي كنيد؟ آيا هرگز نگران لوس شدن كودكتان شده ايد؟ آيا زماني كه او را مكرراً مي بوسيدو يا هر زمان كه گريه كرد فوراً به سمت او مي رويد نگران اين موضوع شده ايد؟ خبرهاي اميدواركننده اي وجود دارد كه مبني بر آن تا يك سالگي اين اتفاق نمي افتد.دكتر پت اسپانگين، متخصص كودكان مي گويد: «لوس شدن بدين معنا است كه علي رغم سخت گيري در مورد رفتار كودك از جانب والدين، او از خودراضي و سرسخت بار بيايد.»
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۳ ] [ احد احدي ]
گفتوگو به جاي مشاجره! همسراني كه ميتوانند مشكلات خودرا با موفقيت حل كنند، بهترين شانس ادامه يك ازدواج موفق را در پيش دارند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۳ ] [ احد احدي ]
به جاي ..................... بگوييم : ............. ******** به جاي پدرم درآمد؛ بگوييم : خيلي راحت نبود ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۲ ] [ احد احدي ]
چرا گاهي اوقات هر چه خدا رو صدا مي زنيم حس مي كنيم صداي ما را نمي شنود مثلا گروهي مي گويند ما فلان دعا را خوانديم و حاجت گرفتيم ولي هر كدام را امتحان كردم جواب نداد. حتي دعاهايي در مورد مسايل غير دنيايي، حتي در رابطه با خود خدا اما دريغ از يك اشاره و يك جواب. من بدم ولي خداي من كه از اين حرفها بزرگتره. اينارو مي دونم ولي علت جواب نگرفتنم را نميدونم؟ حس مي كنم اصلاً صدايم بهش نميرسه كمكم كنيد تا شايد روحيه بگيرم گاهي اوقات از خودم متنفر مي شوم. .: پاسخ: نكته اصلي پاسخ شما با دقت در اين آيه قرآن روشن مي شود: «بخوانيد مرا تا اجابت كنم شما را .....»[1] ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۲ ] [ احد احدي ]
كليدهاي طلايي برخورد با كودكان برخي از رفتارهايي كه والدين بايد در مورد فرزندان خود به آنها توجه ويژهاي داشته باشند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۱ ] [ احد احدي ]
|
|
[rss : [Weblog Themes By : mobinblog.ir] |