کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه | ||
|
کاربرد آزمون در مشاوره آزمون مرکب از تعدادی سوال است و وسیله ی عینی محسوب می شود که برای سنجش حالات و رفتار معین در زمان مشخص مورد استفاده قرار می گیرد. اهداف کاربرد آزمون از دیدگاه ثورند ایک وهیگن 1- طبقه بندی دانش آموزان 2- تعیین تکالیف مناسب برای دانش آموز 3- شناخت دانش آموزانی که به کمک های خاص نیاز دارند 4- تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 5- تهیه اطلاعاتی در زمینه خصوصیات شخصی دانش آموز 6- کمک به دانش آموزان برای تصمیم گیری صحیح و مناسب 7- کمک به مسئولان مدرسه برای شناخت مشکلات دانش آموزان و یافتن راه حل مناسب مراحل اجرای آزمون : 1- مشاور باید زمانی از آزمون استفاده کند که با مشکل و مساله ای مواجه گردد که از طریق دیگر نتواند اطلاعات دقیق و موثقی بدست آورد. 2- نوع آزمون باید با توجه به مشکل مراجع انتخاب و اجرا شود . رعایت موارد ضروری در اجرای ازمون 1- مشاور باید با آزمون مورد نظر کاملا آشنا باشد 2- دلایل و اهداف اجرای آزمون باید با زبان ساده برای مراجع گفته شود 3- اجرای هر آزمون برای مراجع کم و بیش با ترس و نگرانی همراه است و مشاور باید برای کاهش این احساس اقدام کند. در تعبیر و تفسیر نتایج آزمون رعایت نکات زیر لازم است. 1- نتایج آزمون باید در یک جلسه ی مشاوره مورد بررسی و در اختیار مراجع قرار گیرد 2- در جلسه تعبیر و تفسیر آزمون ها ، مراجع باید به خود شناسی بیشتر نائل آید و مراجع باید در جلسه فعالانه شرکت کند 3- نمره خام آزمون به هیچ وجه نباید در اختیار مراجع و یا اطرافیان او قرار گیرد 4- در تفسیر نتایج آزمون ، بر نمره های کم و زیاد تاکید نشود 5- نتایج آزمون در غالب کلماتی ساده که برای مراجع قابل درک باشد بیان گردد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۸:۱۴ ] [ احد احدی ]
|
|
[rss : [Weblog Themes By : mobinblog.ir] |